• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Direction of scientific human resource education that combines scientific comprehension skills based on DBER with language management skills, including writing skills

Research Project

Project/Area Number 24K06386
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionKagawa University

Principal Investigator

高橋 尚志  香川大学, 教育学部, 教授 (80325307)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2027: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
KeywordsDBER / アクティブラーニング / 科学の言語化 / アカデミックライティング
Outline of Research at the Start

本研究では、自然科学分野で取り組まれるエビデンスに基づくDBERと学習者の理解度の関係のみならず、発信力としての書く力としての言語運用能力の獲得具合に焦点を当ててそれらの関係の最新状況を調査する。アカデミックライティングの育成を広く取り入れた米英の現状を調べ、最近我が国でも組織整備の始まったライティング・センターの状況の調査と、国際比較を行う。これにより、我が国における科学人材と書く力の育成の課題を探る。また、個別の授業で可能なレベルでの課題も洗い出し、あわせて今後の方向性を明らかにする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi