• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

対人援助職を志す文系学生の数理・データサイエンス・AIへの学習意欲を高める教材開発

Research Project

Project/Area Number 24K06397
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionNagasaki Junshin Catholic University

Principal Investigator

足立 耕平  長崎純心大学, 人文学部, 教授 (40389507)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Keywordsデータサイエンス・AI / 教材開発 / 学習意欲 / 文系学生 / 対人援助職
Outline of Research at the Start

福祉、保育、心理といった対人援助職の現場においてもICTやAIの活用が進められており、これらのリテラシーを身につけた人材の育成が必要とされてきている。しかし、これらの対人援助職を目指す学生の、数理・データサイエンス・AIに対する学習意欲を高める方法については明らかにされていない。本研究では対人援助職を目指す文系学生に焦点を当て、数理・データサイエンス・AIへの学習意欲を高める教育教材の開発を行う。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi