• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

教授パラダイムの転換による新しいカリキュラムとその移行に関する人間学的研究

Research Project

Project/Area Number 24K06415
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionNaruto University of Education

Principal Investigator

早田 透  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授 (20803646)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 真野 祐輔  広島大学, 人間社会科学研究科(教), 准教授 (10585433)
溝口 達也  鳥取大学, 地域学部, 教授 (70304194)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords探究学習 / Study and Research Paths / 教授の人間学理論
Outline of Research at the Start

子どもが学校を卒業すると学んだ内容の大部分を忘れる(無視する)『ゴミ箱の原理』を解決するために,既存の学習とは全く異なる探究学習(Study and Research Paths)が必要とされている。本研究は,そのような探究学習を徐々に実現していくことが出来るようになるための,様々な条件と制約を明らかにすることが目的である。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi