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The development and evaluation of training methods to improve resiience using simulation and gaming

Research Project

Project/Area Number 24K06458
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10010:Social psychology-related
Research InstitutionKeio University

Principal Investigator

吉川 肇子  慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授 (70214830)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 芳賀 繁  立教大学, 名誉教授, 名誉教授 (10281544)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywordsシミュレーション&ゲーミング / レジリエンス / 研修手法
Outline of Research at the Start

本研究では次の3つの課題を達成する: (1)社会心理学と人間工学の知見を用いて、レジリエンス能力を高めるための研修を普及させるうえで起こり得る障害を具体的にあきらかにした上で、ゲーミング手法を用いた研修手法を確立する。(2)開発した研修の適切な研修効果測定の手法を検討する。(3)開発したプログラムが業種や職種に関係なく普及するように、プログラム作成の雛型を作って公表する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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