• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

教育達成の格差解消に向けた自己制御スキルの親子間伝達メカニズムに着目した介入開発

Research Project

Project/Area Number 24K06472
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionOsaka University

Principal Investigator

後藤 崇志  大阪大学, 大学院人間科学研究科, 准教授 (70758424)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords自己制御 / セルフコントロール / 親子間伝達 / 介入 / 教育格差
Outline of Research at the Start

本研究では、教育達成の格差の解決に繋がる自己制御スキルへの介入方策を探る。具体的には次の2つの成果を目指す。1)親子を対象とした調査により、親の自己制御スキルが子へと伝達されるプロセスを明らかにする。2) 子の自己制御スキルの格差解消に資する、親子間での伝達プロセスを考慮した介入を開発し、ワークショップや学校と連携した実践を通じてその有効性を検討する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi