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Optimal selection of wireless communication technology and clarification of its effectiveness in Merging Support Systems on expressways and general roads

Research Project

Project/Area Number 24K07495
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 21020:Communication and network engineering-related
Research InstitutionKanagawa Institute of Technology

Principal Investigator

菊池 典恭  神奈川工科大学, 工学部, 教授 (20500250)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Keywords合流支援システム / 路車間通信 / 車車間通信
Outline of Research at the Start

本研究では、交通渋滞緩和のため、高速道および一般道での合流支援システムに最適な無線通信技術の選定とその効果を探求する。特に、路車間通信、車車間通信、そして次世代広域通信を包括的に評価し、得られた知見をもとに社会実装に適した合流支援システムを提案する。並列処理が可能でカスタマイズが容易となるシミュレーターを開発し、多種多様なシナリオにおいて、異なる無線通信技術を適用した合流支援システムを統一的に評価する。これにより、各無線通信技術の利点や欠点を具体的に明確化し、これらを比較することで先進的な合流支援システムの設計・開発への道筋を提供する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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