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Construction of a real-time controller of cooperative merging behavior to save fuel and alleviate congestion by predicting the behavior of the front vehicle

Research Project

Project/Area Number 24K07550
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 21040:Control and system engineering-related
Research InstitutionSophia University

Principal Investigator

曹 文静  上智大学, 理工学部, 准教授 (40824751)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywordsモデル予測制御 / 先読み制御 / 自動運転 / 自動合流 / ハイブリッド自動車
Outline of Research at the Start

合流時の運転者の負荷低減と交通流への影響を考慮した協調的な自動挙動制御が望まれている。一方、燃費向上などために内燃機関車(ICEV)、ハイブリッド車(HEV)のパワートレインの運転方式の制御が行われている。合流時での自動車の燃料消費を考慮した自動挙動制御が必要だが、自動車の挙動制御とパワートレイン制御の二つの領域を跨った研究は深く行われていいない。そこで、本研究は段階に分けて、それぞれモデル予測制御と先読み制御手法を用いて、合流シーンにおいて、合流する車と本線の車(まとめて相関車両という)のパワートレイン特性を考慮した協調型合流挙動制御手法を構築し、交通流全体の燃費向上渋滞緩和に貢献する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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