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Study on Bicycle Protected Signal Intersections in Japan for the SAFE System

Research Project

Project/Area Number 24K07715
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionOsaka Metropolitan University

Principal Investigator

吉田 長裕  大阪公立大学, 大学院工学研究科, 准教授 (20326250)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords自転車交通 / 信号交差点
Outline of Research at the Start

セーフシステムに対応した日本版自転車プロテクテッド信号交差点に関する研究では、諸外国に比べて重大事故の多い信号交差点における自転車交通を対象に、事故を防ぐセーフシステムアプローチにおける交通工学、運転行動の特性に着目し、車輌CASE技術の導入時における通行及び横断の接続方法に関わるプロテクテッド型信号交差点の設計条件を明らかにするために、以下の3つの課題について研究を行う。
1.セーフシステムアプローチを用いた自転車運転者と右左折自動車運転者間の相互作用
2.自転車及び自動車運転者の運転行動のプロセスに関する生体反応を考慮した実験
3. 3D仮想空間上におけるセーフシステムの要件達成するため錯綜実験

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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