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Development of a method for predicting ship motion with green water and flooding

Research Project

Project/Area Number 24K07911
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 24020:Marine engineering-related
Research InstitutionNational Institute of Maritime, Port and Aviation Technology

Principal Investigator

河村 昂軌  国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所, 海上技術安全研究所, 主任研究員 (80757724)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Keywords損傷時復原性 / 浸水シミュレーション / 粒子法 / GPGPU
Outline of Research at the Start

小型船は水密区画が少ないため、荒天下における船上開口部への海水打ち込みなどによって浸水が発生した場合、沈没の危険性が高まる。より高度な浸水沈没事故の要因解析や運航基準の策定には、波浪とそれに伴う海水打ち込み、浸水、滞留水の挙動や他区画への更なる浸水を考慮した船体動揺予測法が必要であると考えられる。
本研究では、船体が沈没に至るまでのメカニズムを明らかにする船体動揺予測法の確立を目的とする。この目的を達成するために、粒子法とストリップ法から構成される時系列解析手法を活用し、海水打ち込みから浸水を伴う船体動揺を一貫して再現する船体動揺予測法を新たに開発する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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