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Modeling of the container ship market considering the effects of the COVID-19 pandemic and assessment of its future impact

Research Project

Project/Area Number 24K07940
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 25010:Social systems engineering-related
Research InstitutionNational Institute of Maritime, Port and Aviation Technology

Principal Investigator

和田 祐次郎  国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所, 海上技術安全研究所, 主任研究員 (20804595)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 小坂 浩之  国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所, 海上技術安全研究所, 上席研究員 (90349225)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords海運経済 / コンテナ輸送 / システムダイナミクス / 環境規制 / シミュレーション
Outline of Research at the Start

造船業の継続的な発展のために造船需要を予測し,その予測を基に経営戦略を立案することは造船所にとって極めて重要である.既往研究では,バルクキャリア市場,タンカー市場を中心に造船需要予測モデルの開発が進んでいる.一方で,コンテナ船市場を対象としたモデルの開発は未だ十分に検討が進んでいない.本研究では,システムダイナミクスの手法を用いて,コンテナ船の需要予測モデルを開発する.特に,コロナ禍によるコンテナ物流の停滞を考慮したモデルを開発し,それらがコンテナ船市場に与えた影響を解明する.加えて,近年の国際海運における環境規制がコンテナ船市場全体に与える中長期の影響評価も目標とする.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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