• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

看護学生のための「性格の強み」をはぐくむ心理教育プログラムの効果

Research Project

Project/Area Number 24K13579
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
Research InstitutionKyorin University

Principal Investigator

竹林 令子  杏林大学, 保健学部, 助教 (80827832)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 廣瀬 寿美子  太成学院大学, 看護学部, 助教 (20826812)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2024: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords看護教育 / 性格の強み(徳性の強み) / 看護学生 / Well-being / 心理教育
Outline of Research at the Start

看護分野においては、看護学生の精神的健康課題として心理的ストレスが高いことが認識されており、卒前教育からWell-being向上を目的とした心理教育が必要とされている.これらの背景から、本研究では、ポジティブ心理学の「性格の強み」の介入研究に焦点を当て、研究代表者が作成した看護学生向けのプログラムを学士課程で看護を学ぶ学生に実施することで、プログラムの実現可能性とWell-beingへの効果を検証する.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi