• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development and Evaluation of an Experiential Learning-Based Professionalism Education Program for Nursing Students

Research Project

Project/Area Number 24K13713
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
Research InstitutionJapanese Red Cross College of Nursing

Principal Investigator

吉田 みつ子  日本赤十字看護大学, さいたま看護学部, 教授 (80308288)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2024: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Keywordsプロフェッショナリズム教育 / 看護学生 / 経験学習
Outline of Research at the Start

ポストコロナ時代を迎え、患者、住民、社会からの要請に応え、専門職として社会を変えるために行動できる看護職を育成する重要性がますます高まっている。不確実で変化が激しく多様性が尊重される時代において、持続可能性の高い医療・社会を実現するには、社会の変化に関心を寄せ、自らの経験を省察し判断して行動していくプロフェッショナリズム教育プログラムを開発することが重要である。そこで、本研究は経験学習に基づくポストコロナ時代の看護学生のプロフェッショナリズム教育プログラムを開発・評価することを目的とする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi