• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

プロスポーツにおけるバーチャル・ファン・コミュニティの育成と活用

Research Project

Project/Area Number 24K14398
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 59020:Sports sciences-related
Research InstitutionUniversity of Tsukuba

Principal Investigator

仲澤 眞  筑波大学, 体育系, 准教授 (10188930)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywordsファン・コミュニティ / バーチャル・ファン・コミュニティ / 経営課題 / チーム・アイデンティフィケーション / ファン・コミュニティ・アイデンティフィケーション
Outline of Research at the Start

本研究は、プロスポーツ観戦者を対象とした大規模な社会調査から、バーチャルなファン・コミュニティが、観戦行動の変容に与える影響および経営課題の解決に及ぼす影響を把握する。
そして、上記の知見をもとに、プロスポーツ経営体によるバーチャル・ファン・コミュニティの育成支援策を策定し、プロスポーツ経営体とともに、その支援策を実施し、バーチャル・ファン・コミュニティが経営課題の解決に機能する可能性を検証しようとするものである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi