• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

知的障害児・者における系列動作の記憶困難の実態と実演による記憶促進効果の解明

Research Project

Project/Area Number 24K14555
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 59030:Physical education, and physical and health education-related
Research InstitutionTokyo Gakugei University

Principal Investigator

奥住 秀之  東京学芸大学, 教育学部, 教授 (70280774)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 平田 正吾  東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (10721772)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords知的障害 / 系列動作 / NIRS
Outline of Research at the Start

本研究では、1)知的障害児・者における動作の順序(系列動作)の記憶の特徴について、NIRSによる計測も行いその神経基盤も含め明らかにすると共に、2)記憶する動作をその場で観察と共に実演させることで、知的障害児・者におけるその後の系列動作の記憶が促進されるのか検討する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi