• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

チュータリングのレベル測定プログラムの開発と活用:学生スタッフの能力向上を図る

Research Project

Project/Area Number 24K15221
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 62030:Learning support system-related
Research InstitutionOtemae University

Principal Investigator

石毛 弓  大手前大学, 現代社会学部, 教授 (50515327)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 合田 美子  熊本大学, 半導体・デジタル研究教育機構, 准教授 (00433706)
椿本 弥生  東京都立大学, 大学教育センター, 准教授 (40508397)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords学修支援 / ピアサポーター / チュータリング / チュータリング・レベル認定
Outline of Research at the Start

高等教育機関における授業外学修支援を成功に導くために、本研究では二つの目標を挙げる。一つは、学生スタッフのチュータリング・スキルを向上させることである。この点については、全国の高等教育機関におけるチュータリング・スキルの測定に関する調査と、チュータリングのレベルを測るプログラムの開発と実施が課題となる。二つめは、授業外学修支援の成果を測るフレームワークを発展させることである。これら二点を達成することが本研究のねらいである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi