• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on analysis and application of coding skills contributing to practical programming education

Research Project

Project/Area Number 24K15235
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 62030:Learning support system-related
Research InstitutionKanagawa Institute of Technology

Principal Investigator

納富 一宏  神奈川工科大学, 情報学部, 教授 (50228300)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2024: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywordsプログラミング教育 / ソフトウェア開発 / コーディングスタイル / ラピッド・プロトタイピング / コードレビュー
Outline of Research at the Start

実践的プログラミング実行者が実際にソースコード記述する様子を観察することから,プログラミング技術の習得はなされる.これを踏まえ,ソースコード記述(コーディング)では,エディタによるソース編集の様子を記録する必要がある.先行研究(18K11587)において,この記録データを「コーディングシーケンス」と名付け,コーディングシーケンス記録・再生システムの開発を行い,プログラミングスキル判定への応用について検討してきた.本研究により今後は当該システムの発展的拡張・改善を実施するために,「ダイナミック(動的)なソースコード」であるコーディングシーケンス共有による教育効果についてさらなる研究に取り組む.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi