• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The Effects and Implications of In-Class Extensive Reading for Pre-Advanced and Advanced Learners of Japanese

Research Project

Project/Area Number 24K16104
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 02090:Japanese language education-related
Research InstitutionOkayama University

Principal Investigator

長野 真澄  岡山大学, 教育推進機構, 准教授 (40633699)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2024: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords授業内多読 / 中上級日本語学習者 / 読みの流暢性 / 読書コミュニティ / 成績評価
Outline of Research at the Start

本研究では,中上級日本語学習者を対象とする授業内多読が学習者に及ぼす影響について,言語面と情意面の両面から検討することを目的とする。まず,多読が学習者の漢字知識,及び漢字仮名交じり文の読みの流暢性に与える影響について,事前・事後の漢字テストと,定期的な読解速度の測定によって明らかにする。また,授業内多読における読書コミュニティや成績評価が学習者の多読への態度や行動にどのような影響を及ぼし,授業内多読の経験が授業期間終了後の学習者にどのような影響を残すか,という点について,観察記録や読書記録,インタビューデータの質的な分析を通して検討する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi