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Research on Sustainable Food Branding

Research Project

Project/Area Number 24K16459
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionThe University of Tokyo

Principal Investigator

元木 康介  東京大学, 大学院経済学研究科(経済学部), 講師 (90850438)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords持続可能性 / サステナブルフード / 持続可能な食品 / ブランディング / 消費者行動
Outline of Research at the Start

持続可能な食品のブランディング研究を行う. 具体的には, 持続可能な食品消費を促進するブランドパーソナリティを解明する. まず, 持続可能な食品と適合するブランドパーソナリティを特定する(研究1). 続いて, 持続可能な食品のブランド好意度を高めるブランドパーソナリティを突き止める (研究2) . 続いて, オンラインフィールド実験により, 研究1-2で観察される現象の生態学的妥当性を確認する (研究3) .

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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