• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Communicative Digital Consumption and Happiness: A Comparison of Japan, the United States, and China

Research Project

Project/Area Number 24K16461
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionNagoya University

Principal Investigator

倪 少文  名古屋大学, 経済学研究科, 助教 (10963077)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2024: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Keywords交流を伴うデジタル消費 / 幸福 / 価値観
Outline of Research at the Start

本研究は、日本、米国、中国の文化及び社会規範を踏まえて、以下の三点を検討する。第一に、交流を伴うデジタル消費に関して、利用者と未利用者の間で認識の差異を探る。第二に、交流を伴うデジタル消費に影響を与える価値観について調査し、また、このデジタル消費が消費者の生活の各側面―人間関係、精神的な充足感、余暇活動等―にどのような影響を及ぼすか、及びそれが全体の幸福感とどのように関連しているかを明らかにする。第三に、日本、米国、中国の間でこれらの関連性について共通点と差異を探ることである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi