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The impact of consumer psychological characteristics on social activities through consumption

Research Project

Project/Area Number 24K16469
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionKaetsu University

Principal Investigator

榎澤 祐一  嘉悦大学, 経営経済学部, 准教授 (30906144)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords寄付 / 返礼品 / 政治的消費 / バイコット / ふるさと納税
Outline of Research at the Start

ふるさと納税をはじめ、多くのチャリティ・キャンペーンには寄付者への返礼品がある。返礼品を目的とした寄付行動は、経済的動機により説明されることが多いが、社会的理由もあり得る。しかし、その理由を明らかにした研究は乏しく、日本ではほとんど存在しない。そこで、返礼品付き寄付を行う消費者の心理的背景とともに社会的動機を調査し、寄付の募集者と寄付者双方にとって望ましいコミュニケーションや返礼品設計のあり方を示唆する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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