• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Creativity unmediated by language

Research Project

Project/Area Number 24K16600
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionShinshu University

Principal Investigator

楠見 友輔  信州大学, 教育学部, 講師 (80896069)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Keywords知的障害 / 教材 / ニューマテリアリズム / インクルーシブ教育 / 創造性
Outline of Research at the Start

本研究は、重度知的障害児の思考過程に注目して、人間の創造的思考の新たな側面を明らかにすることを目的とする。具体的には、手作り教材やICT教材を用いた重度知的障害児の学習過程の質的分析から、光、音、肌触りのような非言語的条件が人間の思考に与える影響を探究する。その際、ニュー・マテリアリズムという現代思想を参照して、人間の創造性を検討する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi