• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

家庭科教師のワークライフバランスにおける葛藤とキャリア継続に対する影響の解明

Research Project

Project/Area Number 24K16690
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionKagoshima University

Principal Investigator

瀬川 朗  鹿児島大学, 法文教育学域教育学系, 講師 (80848523)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords家庭科教師 / ワークライフバランス / キャリア継続意識 / ライフストーリー
Outline of Research at the Start

本研究では、自身の家庭生活における経験がキャリアに対する考え方だけでなく教科観など多面的に反映されると考えられる家庭科教師を対象に、ワークライフバランスの変化とその影響をどのように受け止めているのかについて事例的記述を行い、キャリア継続意欲や教科観に影響するプロセスを可視化することを目指す。そのうえで、育児・介護等による休業から復帰した教師の支援方策を検討し、効果を検証することを目的とする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi