• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

初等中等教育における問題基盤型の金融経済カリキュラムの開発―日中比較を中心にー

Research Project

Project/Area Number 24K16693
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionSendai Shirayuri Women's College

Principal Investigator

呂 光暁  仙台白百合女子大学, 人間学部, 准教授 (10817604)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords金融経済カリキュラム / 金融リテラシー / 国際化 / 比較教育 / 教育評価
Outline of Research at the Start

本研究は、比較教育と教育評価の視点から、日本と中国の文脈に特化した金融経済カリキュラムを開発するものである。具体的には、次の取り組みを進めていく。
①日中両国の金融経済カリキュラムの構成原理と実施状況を解明するための国際調査
②国際調査の結果を踏まえ、両国の金融経済問題に基づく問題基盤型の金融経済カリキュラムの開発
③両国における問題基盤型の金融経済カリキュラムの実施と効果検証及び改善

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi