• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

メジャー・マイナーの統合的学習成果の評価方法の提案とその検討

Research Project

Project/Area Number 24K16705
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionNiigata University

Principal Investigator

斎藤 有吾  新潟大学, 教育基盤機構, 准教授 (50781423)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords統合的学習成果 / メジャー・マイナー / 学習成果の可視化
Outline of Research at the Start

本研究は、メジャー・マイナープログラムにおける複数ディシプリンからの学習成果を統合的に評価する手法を開発する。国内の複数大学で実施するアンケート調査とインタビュー調査を通じて現行の評価方法を調査する。また、新たな評価手法を理論的に検討する。最終的には新潟大学で提案手法の実証的検討を行い、その妥当性と実行可能性を評価する。これにより、他の大学のプログラム評価にも貢献する知見を提供することを目指す。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi