• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Comparative Research on Quality Assurance of Credit Recognition and Course Certificate from Massive Open Online Course: Based on Cases of Japan and Korea

Research Project

Project/Area Number 24K16707
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionHokkaido University

Principal Investigator

鄭 漢模  北海道大学, 高等教育推進機構, 助教 (80867573)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywordsマイクロクレデンシャル / オープンバッジ / MOOC / 日韓比較 / 大学再編
Outline of Research at the Start

本研究では、MOOCを用いた単位認定・履修証明に関して、日本と韓国における1)導入背景及び発展経緯、2)教育上の機能、3)制度上の位置づけ、4)準備状況、5)今後の課題と発展性を明らかし、比較検討を行うことを第一の目標とする。また、本研究の結果を踏まえ、両国におけるMOOCを用いた単位認定・履修証明に関する現状と課題を明らかにし、今後MOOCを用いた単位認定・履修証明の活性化に向けての提言を行う。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi