• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of Gaming Instructional Materials Based on a Backward Design Method for Support Cross-curricular Inquiry Activities

Research Project

Project/Area Number 24K16750
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionTokyo Institute of Technology

Principal Investigator

永原 健大郎  東京工業大学, リベラルアーツ研究教育院, 講師 (80963082)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywords逆向き設計 / 総合的な学習の時間 / ゲーミング教材 / カリキュラム設計 / 教育評価
Outline of Research at the Start

「総合的な学習の時間」に代表される探究的な活動が本来の趣旨を実現しにくい課題点を明らかにするため、各教科において、生徒が探究活動を行うための導入教材として用いるゲーミング教材やデータベースを逆向き設計に基づき開発し、教育評価の対象となる活動データの取得方法や、分析手法を設計する。これらを通して、生徒の活動を評価するために収集するデータの検討・分析を行い、実践で収集したデータから開発した教材の評価を行うことが本研究の目的となる。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi