• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

An Empirical Research on STEM Integration Related to the Cross-cutting Concepts

Research Project

Project/Area Number 24K16779
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionJuntendo University

Principal Investigator

齊藤 智樹  順天堂大学, 国際教養学部, 非常勤講師 (90849613)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywords領域横断的な概念 / 構成概念 / 動機 / STEM教育 / テスト開発
Outline of Research at the Start

本研究は米国における科学教育のスタンダードにみられる領域横断的な概念に着目し,STEMの統合が「領域横断的な概念を対象としたプロセススキルズの行使」という児童生徒のあらわれとして描かれていることをその基礎としている。本研究では,この理解を拡張し,STEMを統合する児童生徒のあらわれから,これ以上新しいコードが見られないところまで観察を繰り返し,STEM統合の全体像を実証的に描き出そうとしている。本研究で得られた成果により,統合的なSTEM教育が,明確な目的意識をもって実施されることになるよう,具体的な実践事例とともに報告することを目指す。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi