• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

国際海運における脱炭素化に向けたGHG排出量規制設計に関する研究

Research Project

Project/Area Number 24K17460
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 24020:Marine engineering-related
Research InstitutionNational Institute of Maritime, Port and Aviation Technology

Principal Investigator

和中 真之介  国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所, 海上技術安全研究所, 主任研究員 (50846863)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords国際海運 / 脱炭素化 / 排出量規制
Outline of Research at the Start

国際海運における脱炭素化の流れは加速しており、様々な排出量規制が提案されている。一方で、目標や規制を実現した際の国際海運への影響は十分評価されているとは言えない。規制は、十分実現可能であり、市場への負担をできる限り抑えたものが望ましい。
本研究では、国際海運におけるGHG排出量規制の設計を支援する手法を開発する。シミュレーションによってデータドリブンなGHG排出量規制の設計を可能とする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi