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Proposal and verification of a method to improve the safety of automated systems through personalization of safety margins

Research Project

Project/Area Number 24K17477
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 25020:Safety engineering-related
Research InstitutionKanagawa University

Principal Investigator

目片 悠貴  神奈川大学, 工学部, 助教 (30982441)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2024: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywords安全マージン / 人間中心設計 / 個人適応 / 運転支援システム / 自動運転
Outline of Research at the Start

本研究は,運転支援システム等の自動化システムを対象に,ユーザおよびコンテクストの情報に基づいて,安全マージン(許容可能なリスク水準)を予測し,予測に基づいて適切な範囲でシステムを個人に適応させることにより,システムによる支援の適切な奏功および安全なオペレーションを実現する手法について提案・検証するものである.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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