• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Consider of nursing continuing education program planning model for career development of perioperative nurses

Research Project

Project/Area Number 24K20266
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
Research InstitutionAkita University

Principal Investigator

須藤 栞  秋田大学, 医学系研究科, 助教 (00975740)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2026: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords看護継続教育 / 手術室看護師 / キャリア開発 / 教育ニードアセスメントツール / 教育プログラム
Outline of Research at the Start

本研究は、手術室看護師の教育ニードを診断する尺度を開発し、尺度を用いた診断結果に基づく看護継続教育プログラム立案モデルの検討を目的とする。
研究は3段階で実施する。第一に手術室看護師のロールモデル行動を解明する。第二にその結果をもとに教育ニードアセスメントツールを開発する。第三に既存の学習ニードアセスメントツールと開発した教育ニードアセスメントツールによる測定結果に基づく看護継続教育プログラム例を提示し、立案モデルを検討する。
本研究の成果は、手術室看護師を対象とする組織的、系統的な看護継続教育プログラムの立案に向けた一資料となり、看護師のキャリア発達とそれに伴う手術看護の質向上に寄与する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi