• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

学内演習における看護大学生の教員に対する援助要請教育プログラムの開発と評価

Research Project

Project/Area Number 24K20284
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
Research InstitutionJapan University of Health Sciences

Principal Investigator

五十嵐 貴大  日本保健医療大学, 保健医療学部看護学科, 講師 (40814223)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2027: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords援助要請 / 学内演習 / 看護大学生 / 教員
Outline of Research at the Start

学内演習で質の高い教育経験を積むことで臨地実習、さらには臨床の場でも対応できるようになるとされており、学内演習において援助要請が効果的にできれば、臨地実習における援助要請回避の防止につながる。しかし、援助要請の教育に着目した学内演習がなく、経験が得にくい現状にある。したがって、本研究の目的は、学内演習において看護大学生1、2年生が教員に対する援助要請の回避を防止するための教育プログラムを開発し、効果と妥当性を評価することする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi