• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The Structure of Parenting Literacy Utilizing Technology in a Super Smart Society

Research Project

Project/Area Number 24K20408
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 58080:Gerontological nursing and community health nursing-related
Research InstitutionToyama Prefectural University

Principal Investigator

大西 竜太  富山県立大学, 看護学部, 講師 (20824717)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywordsテクノロジー / 育児 / 子育て / リテラシー / AI
Outline of Research at the Start

本研究は、テックペアレンティングリテラシーの概念の定義および、その要素と構造を理論的に明らかにする。研究方法は、まず、子育てにおけるテクノロジー活用に関する意識調査を行う。次に、概念分析の手法によりテックペアレンティングリテラシーの定義を抽出する。最後に、父親と母親へのインタビュー調査をもとにグラウンデッド・セオリーを用いてテックペアレンティングリテラシーの要素と構造について、先行要件および帰結と合わせて解明する。本研究はアセスメントツール開発等の応用・実用に向けた基礎研究である。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi