• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development and evaluation of an information system to estimate learning status based on learner-acceptable measurement techniques

Research Project

Project/Area Number 24K21451
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research InstitutionThe University of Electro-Communications

Principal Investigator

江木 啓訓  電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 教授 (30422504)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 宮田 章裕  日本大学, 文理学部, 教授 (20648802)
Project Period (FY) 2024-06-28 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Keywordsマルチモーダル学習分析 / 受容される計測技術 / 学習状況推定 / 学習支援システム
Outline of Research at the Start

学習者に受容される計測技術を明らかにして,学習状況を推定する情報システムの開発と評価を行う.様々な計測技術によるマルチモーダルなデータを活用する研究が進められている.一方で,教室に設置したカメラや1人1台端末に内蔵したカメラで児童や生徒を撮影し,人工知能(AI)により感情を自動分析する製品の実証実験に対して,データ収集の手法や目的に対する社会的批判が生じている.本研究は,どのような特性の計測技術であれば学習者に受容されるかを明らかにし,個別最適な学習支援に適用できるかを検証する.

URL: 

Published: 2024-07-03   Modified: 2024-08-28  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi