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Development of the Glocal Place Branding Education Programme in the Faculty of Regional Studies.

Research Project

Project/Area Number 24K21489
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research InstitutionKyushu Sangyo University

Principal Investigator

山下 永子  九州産業大学, 地域共創学部, 教授 (40712401)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 豊川 明佳  沖縄大学, 経法商学部, 教授 (20647226)
Project Period (FY) 2024-06-28 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Keywordsプレイス・ブランディング / 教育プログラム
Outline of Research at the Start

プレイス・ブランディングは比較的新しい実践・研究分野である。欧米を中心に政策等として推進され、実践を基にした理論・体系化とともに教育プログラムも充実してきている。だが、国内の研究実績は少なく、学部で開講されている「地域ブランド論」等科目は実務的だが断片的である。そこで、プレイスに関する国内外のブランドやブランディング理論を整理、検討したうえで、学部教育に資するプレイス・ブランディング教育・学修プログラムを開発・構築することを目的として研究に取り組む。これまでの地域活性の視点に加え、社会包摂や環境保全等のグローバル課題を統合した、将来を担う学生向けのグローカル教育に資する内容を目指す。

URL: 

Published: 2024-07-03   Modified: 2024-08-28  

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