• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of statistical analysis and modeling methodology for dynamic transportation phenomena based on directional statistics

Research Project

Project/Area Number 24K21656
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields
Research InstitutionTokyo Institute of Technology

Principal Investigator

瀬尾 亨  東京工業大学, 環境・社会理工学院, 准教授 (90774779)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 長崎 滉大  東京工業大学, 環境・社会理工学院, 研究員 (40992277)
中西 航  金沢大学, 地球社会基盤学系, 准教授 (70735456)
Project Period (FY) 2024-06-28 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥6,240,000 (Direct Cost: ¥4,800,000、Indirect Cost: ¥1,440,000)
Fiscal Year 2025: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Keywords交通工学 / 方向統計学 / 交通流
Outline of Research at the Start

本研究は,統計学の新しい分野である方向統計学を基盤とした,歩行者流や自動車流といった交通現象の統計的解析およびモデル化の方法論を開発する.方向統計学とは,角度データを合理的に扱うための統計学であり,近年確立した最新の方法論である.これを用い,駅構内の歩行者流動や都市規模の自動車流など,多数の旅行者の移動方向の分布に応じて交錯などの混雑が発生する交通現象を合理的に取り扱える方法論を開発する.

URL: 

Published: 2024-07-03   Modified: 2024-08-28  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi