• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

へき地・小規模校の実習指導教員の教師教育者としての専門性を育成する開発的研究

Research Project

Project/Area Number 24K22690
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section :Education and related fields
Research InstitutionHokkaido University of Education

Principal Investigator

深見 智一  北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (21002487)

Project Period (FY) 2024-07-31 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords教師教育 / 教育実習 / へき地・小規模校 / 学校ベースの教師教育者 / 実習指導教員
Outline of Research at the Start

本研究の目的は、実習指導経験の浅い指導教員が教師教育者として自らの実習指導を省察しているプロセスを検証し、職務遂行の過程や役割、課題を明らかにすることで、指導教員を育成するための専門性開発プログラムの構築を図ることである。
本研究の目的を達成するために、文献調査、質問紙調査、インタビュー調査・実地調査を行ったうえで、その結果をもとにして、指導教員育成プログラムの試行を行う。

URL: 

Published: 2024-08-01   Modified: 2024-09-13  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi