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Mechanism of Reduction in Momentum Transfer by Traveling Wave Control Based on Spatial Structure of Wall Turbulence

Research Project

Project/Area Number 24KJ1022
Research Category

Grant-in-Aid for JSPS Fellows

Allocation TypeMulti-year Fund
Section国内
Review Section Basic Section 19010:Fluid engineering-related
Research InstitutionTokyo University of Agriculture and Technology

Principal Investigator

吉田 泰大  東京農工大学, 工学(系)研究科(研究院), 特別研究員(DC2)

Project Period (FY) 2024-04-23 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,500,000 (Direct Cost: ¥1,500,000)
Fiscal Year 2025: ¥900,000 (Direct Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2024: ¥600,000 (Direct Cost: ¥600,000)
Outline of Research at the Start

壁に沿う流れにおける摩擦抵抗は,乱流の抑制により低減可能である.乱流は準秩序的な構造に支配されており,それらは摩擦抵抗を増大させる運動量輸送を担う.進行波制御は壁面を進行波状に振動させることによる乱流の制御手法である.本研究では,進行波制御が課された乱流境界層流れに対してPIV計測,および直接数値シミュレーション(DNS)を実施することにより,制御が課されたことに起因する準秩序的な構造の変化を明らかにする.

URL: 

Published: 2024-04-24   Modified: 2024-07-03  

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