• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Constructivist understanding of industrial human resource competencies and formation of noncognitive skills: cross-sectional evidence from three African countries

Research Project

Project/Area Number 24KK0045
Research Category

Fund for the Promotion of Joint International Research (International Collaborative Research)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research InstitutionNagoya University

Principal Investigator

山田 肖子  名古屋大学, 国際開発研究科, 教授 (90377143)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 近藤 菜月  名古屋大学, 国際開発研究科, 助教 (60827179)
島津 侑希  愛知淑徳大学, 交流文化学部, 講師 (80783224)
Otchia Christian  名古屋大学, 国際開発研究科, 准教授 (90761198)
Project Period (FY) 2024-09-09 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥20,800,000 (Direct Cost: ¥16,000,000、Indirect Cost: ¥4,800,000)
Fiscal Year 2028: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2027: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2026: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2024: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Keywords産業人材育成 / 非認知能力 / 教育評価 / 構成主義 / 行動モデリング
Outline of Research at the Start

近年、問題解決型の能力の重要性が指摘され、従来の発想とは異なる能力評価と、特に非認知能力育成が急務である。
本申請研究では、これまでに開発した非認知能力育成プログラムと技能評価の多国展開、特に技能評価と育成プログラムを組み合わせた介入実験を行う。
更に、新しい育成プログラムも開発し、その有効性を検証する。
最後に、こうした複数の国での実践をもとに異なる非認知能力の構成要素を分析し、理論化を試みる。

URL: 

Published: 2024-09-10   Modified: 2025-03-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi