• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Asian Joint Research on Climate Change Education Embodying Greening Education Partnership

Research Project

Project/Area Number 24KK0048
Research Category

Fund for the Promotion of Joint International Research (International Collaborative Research)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research InstitutionOkayama University

Principal Investigator

藤井 浩樹  岡山大学, 教育学域, 教授 (30274038)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 小野寺 かれん  京都光華女子大学, こども教育学部, 講師 (00964115)
KHALIFATULLOH FIELARDH  岡山大学, 教育学域, 特任助教 (20963705)
市瀬 智紀  宮城教育大学, 教育学部, 教授 (30282148)
大安 喜一  東京医療保健大学, その他, 特任教授 (50789576)
Project Period (FY) 2024-09-09 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥20,930,000 (Direct Cost: ¥16,100,000、Indirect Cost: ¥4,830,000)
Fiscal Year 2027: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2026: ¥7,150,000 (Direct Cost: ¥5,500,000、Indirect Cost: ¥1,650,000)
Fiscal Year 2025: ¥6,110,000 (Direct Cost: ¥4,700,000、Indirect Cost: ¥1,410,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Keywords気候変動教育 / 学校教育 / アジア / ユネスコ
Outline of Research at the Start

①研究目的は、「学校における気候変動養育のアジア・フレームワーク」とその普及ガイドを開発すること。②研究の意義は、フレームワークを世界初の国際標準として開発すること(創造性)、アジアの共同研究によって開発し、世界に発信すること(学術的独自性)、フレームワークの普及ガイドも作成し、学校における気候変動教育をアジアに広く普及させること(同前)。③国際共同研究を行う理由は、フレームワークの汎用性と国際的な通用性を実現するには、アジア全体での協働が必要であるため。海外の研究機関に直接出向く理由は、フレームワークの開発では日本側研究者が参画する現地調査、参与観察及びワークショップが不可欠であるため。

URL: 

Published: 2024-09-10   Modified: 2025-03-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi