• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

An empirical study on school safety to ensure school attendance for vulnerable children in Pakistan

Research Project

Project/Area Number 24KK0053
Research Category

Fund for the Promotion of Joint International Research (International Collaborative Research)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research InstitutionTokyo Woman's Christian University

Principal Investigator

高柳 妙子  東京女子大学, 現代教養学部, 特任准教授 (30444706)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 藤崎 竜一  帝京大学, 医療技術学部, 准教授 (00527442)
小野 道子  東洋大学, 福祉社会デザイン学部, 准教授 (00961294)
戸根 一哉  東京慈恵会医科大学, 医学部, 講師 (70867423)
Project Period (FY) 2024-09-09 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥20,930,000 (Direct Cost: ¥16,100,000、Indirect Cost: ¥4,830,000)
Fiscal Year 2027: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2026: ¥6,760,000 (Direct Cost: ¥5,200,000、Indirect Cost: ¥1,560,000)
Fiscal Year 2025: ¥7,930,000 (Direct Cost: ¥6,100,000、Indirect Cost: ¥1,830,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywordsパキスタン / 脆弱層 / 子ども / 就学保障 / 安全環境
Outline of Research at the Start

本研究はパキスタンを対象として、脆弱層の子どもたちが安全に継続して学べる環境構築を目指し、子ども中心の学校安全(Child-Centred School Safety: CCSS)の促進体制の在り方を提起するものである。通学を含め学校環境が安全だからこそ就学継続が可能であるにも関わらず、過去の研究は学校内部の学習課題に集中しており、CCSSが中心課題として扱われることは少なかった。本研究はこの点に着目、教育・保健・福祉・人権専門家の融合研究を行う。分析には学校・家庭・地域社会の包括性を担保し、CCSSの①体制の現状、②認識・配慮の実態、③子どもの認識と取組みの3点を中心的な研究視点とする。

URL: 

Published: 2024-09-10   Modified: 2025-03-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi