Project/Area Number |
25282052
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
|
Research Institution | Nagoya University |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
坂本 將暢 名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 助教 (20536487)
丹下 悠史 愛知東邦大学, 人間健康学部, 助教 (50801726)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
Sarkar Arani Mohammad Reza 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 教授 (30535696)
|
Research Collaborator |
Sarkar Arani Mohammad Reza 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 教授
Sakamoto Atsushi 福島大学, 教育学部, 准教授
Mizuno Masao 東海学園大学, スポーツ健康学部, 准教授
Soejima Takashi 愛知文教大学, 人文学部, 特任教授
Nakashima Yoshiko 愛知文教大学, 人文学部, 教授
Nakamichi Toyohiko 愛知県立半田高等学校, 教諭
Nozaki Shiho 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 助教
Suda Takahiro 名古屋文化学園保育専門学校, 教員
Fu Hongxue 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Tange Yushi 愛知東邦大学, 人間健康学部, 助教
Tanaka Maho 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Tan Shirley 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Suzuki Toshiko 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Ebita Hiroyuki 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Fukaya Kumi 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Nomura Kohei 元・名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 研究生
Hanasato Shingo 名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
|
Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2018-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
|
Budget Amount *help |
¥17,160,000 (Direct Cost: ¥13,200,000、Indirect Cost: ¥3,960,000)
Fiscal Year 2017: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2015: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2014: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2013: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
|
Keywords | 授業分析 / 授業研究 / 授業洞察力 / 逐語記録 / 可視化手法 / 教師教育 / 可視化 |
Outline of Final Research Achievements |
In this stud aims to synthesize the methods of the visualization of classroom lesson process for contributing to enhance the educational professionals competencies of insight of teaching and learning process.
|