Project/Area Number |
25284093
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Japanese language education
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Research Institution | Tottori University (2014-2016) Tokyo University of Marine Science and Technology (2013) |
Principal Investigator |
IKEDA REIKO 鳥取大学, 学内共同利用施設等, 教授 (70313393)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
鈴木 寿子 早稲田大学, 日本語教育研究センター, 准教授 (00598071)
舘岡 洋子 早稲田大学, 日本語教育研究科, 教授 (10338759)
トンプソン 美恵子 (平野美恵子 / 平野 美恵子 / トンプソン 美恵子(平野美恵子)) 早稲田大学, 日本語教育センター, 准教授 (20401606)
房 賢嬉 国士舘大学, アジア・日本研究センター, 研究員 (60625002)
岩田 夏穂 政策研究大学院大学, 政策研究科, 准教授 (70536656)
近藤 彩 麗澤大学, 外国語学部, 教授 (90377135)
金 孝卿 大阪大学, 国際教育交流センター, 准教授 (30467063)
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Research Collaborator |
ZHU Guirong
SUGETA Yohei
KOMAZAWA Chizuru
LIU Na
MU Hong
LO Hsiaochin
CHANG Yu-San
ARAI Tomoko
KIM Jisun
KURAMOCHI Kaori
CHO Young nam
KIMURA Kaori
Neancharoensuk Suneerat
Ariant Visiaty
Usenova Jarkyn
ナイダン バヤルマ
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2017-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2016)
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Budget Amount *help |
¥13,000,000 (Direct Cost: ¥10,000,000、Indirect Cost: ¥3,000,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2015: ¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2014: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2013: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
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Keywords | 協働学習の実践研究 / アジアの日本語教育 / プラットホーム構築 / アジアの教育背景 / プラットホームの発展 / 台湾のプロセスモデル / マレーシアのプロセスモデル / インドネシアのプロセスモデル / 第四段階のプロセス / 次計画の地域選択 / 協働実践 / 海外プラットホーム / プロセスモデル / 日本と中国の協働実践 / 日本と台湾の協働実践 / 日中台の協働実践 / 日中の第三段階 / マレーシア拠点の充実化 / インドネシア拠点の設立 / 台湾拠点の国際研究者交流 / マレーシア拠点での国際研究者交流 / 中国北京での国際研究者交流 / キルギス共和国での国際研究者交流 / 海外での講演による国際情報交流 / 海外論文発表による国際情報交換 / 国内拠点設立 / 協働学習 / アジア拠点 / 海外公開セミナー / HP公開 |
Outline of Final Research Achievements |
The project aimed at developing the platform in Asian countries in order to promote collaborative learning for practice and research through the Japanese language education initially proposed in Japan. As results of this project, collaborative learning on practice and research has been expanded in China, South Korea, Mongolia, Thailand, Malaysia, and Indonesia. In China, for instance, the opportunities for teachers training on their own has been emerged and operate in a constant manner. In addition, a research book on practice and research on collaborative learning was published with the collaboration of Japan.In South Korea, another publication that summarizes the research results is now in progress. In Taiwan, domestic training and cooperative research with others Asian countries has been conducted. In Mongolia, on the hand, collaborative research was carried out on the practice Japanese language and other foreign language education. Finally, other platforms are now in progress.
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