Project/Area Number |
25289160
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Civil engineering project/Traffic engineering
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Research Institution | Tokyo Institute of Technology |
Principal Investigator |
Fukuda Daisuke 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 准教授 (70334539)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
岩倉 成志 芝浦工業大学, 工学部, 教授 (20223373)
佐々木 邦明 山梨大学, 大学院総合研究部, 教授 (30242837)
Schmoecker J.D. (SCHMOECKER J.D.) 京都大学, 工学研究科, 准教授 (70467017)
朝倉 康夫 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (80144319)
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2018-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
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Budget Amount *help |
¥17,160,000 (Direct Cost: ¥13,200,000、Indirect Cost: ¥3,960,000)
Fiscal Year 2016: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2015: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2014: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2013: ¥5,590,000 (Direct Cost: ¥4,300,000、Indirect Cost: ¥1,290,000)
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Keywords | 旅行時間信頼性 / 交通運用 / 交通行動分析 / 交通ネットワーク分析 / 交通経済分析 / ビッグデータ / プローブデータ / 交通流理論 / 列車遅延 / 交通状態推定 / 確率モデル / 動的経路誘導 / シミュレーション / 時間信頼性 / 費用便益分析 / 交通行動モデル / 不確実性・リスク / 経路誘導 / 定時性 / 経済評価 / 公共交通遅延 / 行動モデル |
Outline of Final Research Achievements |
This study aims at comprehensive analysis of travel time variability for various types of transportation modes. Firstly, we enhance studies on travel time variability and establish the economic evaluations methods, prediction methods, and traffic management strategies. Based on these individual study results, we secondly further synthesize the unified methodology for travel time variability. Finally, we examine the proposed unified framework with actual case studies.
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