Project/Area Number |
25301052
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Sociology of education
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Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
SUZUKI Takako 九州大学, 言語文化研究院, 准教授 (00437071)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
三輪 千明 広島大学, 国際協力研究科, 准教授 (00345852)
笹岡 幹子 (西村幹子 / 西村 幹子 / 笹岡 幹子(西村幹子)) 国際基督教大学, 教養学部, 教授 (20432552)
吉本 圭一 九州大学, 人間・環境学研究科(研究院), 教授 (30249924)
元兼 正浩 九州大学, 人間・環境学研究科(研究院), 教授 (10263998)
黒田 一雄 早稲田大学, アジア太平洋研究科, 教授 (70294600)
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Research Collaborator |
ARBOLEDA Clarita
ARBOLEDA Jairo
COLBERT Vicky
KURODA Kazuo
LITTLE Angela
MOTOKANE Masahiro
SAITO Yasuo
VERNAZA Juliana
VICKERS Edward
YOSHIMOTO Keiichi
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥18,330,000 (Direct Cost: ¥14,100,000、Indirect Cost: ¥4,230,000)
Fiscal Year 2017: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2016: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2015: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2014: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2013: ¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
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Keywords | 教育学 / 国際開発学 / コロンビア / エスクエラヌエバ / 自律学習 / 自尊心 / 民主的態度 / 非認知的能力 / 国際教育開発 / 教育成果 / 追跡調査 / 時速可能な発展 |
Outline of Final Research Achievements |
Escuela Nueva of Colombia is one of the well-known excellent programmes for rural schools. It promotes high quality education for high academic scores as well as non-cognitive skills. These skills are especially highlighted and required for the next generations to survive in the highly globalized society and sustainable development. This five-year international research tried to proof if this successful achievement is maintained years after graduation by longitudinal studies of its graduates. We distributed questionnaires to measure autonomous learning, self esteem and civil behavior in 2014 with 1,037 Grade 6 students who have just graduated from primary schools. Then We distributed the same questionnaires in 2017 to the same students who were now at Grade 9 and compared the results from 2014.We found positive correlations with autonomous learning in 2014 but not in 2017. This revealed that the impact of primary education was despaired during the three years of secondary education.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
国際教育開発において「教育の投入」「教育過程」「教育効果」の研究については比較的多くの調査が実施されているのに対し、より深く長期的な調査を必要とする「教育成果」についてはあまり多くない。しかし持続可能な教育開発のために、教育投資根拠として「教育成果」を示すことが求められる。そこで当研究は、時間のかかる追跡調査を行うことによって、小学校の学習内容が国家社会あるいは卒業生個人の人材育成において社会便益および個人便益をもたらしているのかどうかを検証し、その「教育成果」を明らかにすることによって、教育制度の改善を目指す。
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