Developing active learning-mediated college EFL curriculum for learner autonomy
Project/Area Number |
25370635
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
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Research Institution | Kagoshima University |
Principal Investigator |
Kanaoka Masao 鹿児島大学, 教育センター, 准教授 (00311118)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
MIZOKAMI Shinichi 京都大学, 高等教育研究開発推進センター, 教授 (00283656)
KATO Chihiro 横浜市立大学, 総合科学部, 准教授 (20638233)
YOKOYAMA Chiaki 慶應義塾大学, 法学部, 教授 (60220571)
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2016-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2015)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
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Keywords | 学習自律化 / 学習動機づけ / 共通教育英語カリキュラム / 社会構築主義 / 共通教育英語 / カリキュラム / アクティブラーニング / カリキュラム構築 / 自律的英語学習 / 英語学習実態調査 / 大学英語授業 / 社会構築主義カリキュラム / アンケート調査 / 大学英語教育 / 自律的学習 / 高等教育政策 / 外国語教育政策 / 協同学習 / 自己論 |
Outline of Final Research Achievements |
This research aimed at college EFL learners' self-reliant and self-regulated language learning performance (i.e., leaner autonomy) through the implementation of a new EFL curriculum model that underscores the effects of exercising Active Learning stategies in and outside classroom.
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Report
(4 results)
Research Products
(10 results)