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To establish a framework for regional marketing consisting of the co-creation value network and QOL

Research Project

Project/Area Number 25380580
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionMeiji University

Principal Investigator

Takahashi Akio  明治大学, 商学部, 専任教授 (30226815)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 福田 康典  明治大学, 商学部, 専任教授 (90386417)
Project Period (FY) 2013-04-01 – 2017-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2016)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2014: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords地域マーケティング / QOL / インターナル・マーケティング / 価値共創 / 姉妹都市 / IoT / 情報の共有 / コミュニティQOL / 社会的プラクティス / 価値共創ネットワーク / デルファイ法調査
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this research is to present an original framework for regional marketing consisting of the co-creation value network and QOL. This research clarifies two points. One is the essence of regional marketing is a kind of social marketing which requires not traditional marketing consisting of the dyad of a firm and a customer but internal marketing. The other is the Delphi research concerning sister city exchange indicates that the development of cognitive social capital is built and maintained by the co-creation value network in the region. These findings provide meaningful implications for an original framework for regional marketing.

Report

(5 results)
  • 2016 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • Research Products

    (12 results)

All 2017 2016 2015 2014 2013

All Journal Article (3 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results,  Peer Reviewed: 2 results,  Open Access: 1 results) Presentation (8 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] So What If the State Is Monitoring Us? -- Snowden's Revelations Have Little Social Impact in Japan2015

    • Author(s)
      Kiyoshi Murata, Yasunori Fukuta, Yohko Orito, Andrew A. Adams, Ana María Lara Palma
    • Journal Title

      Computers & Society (Special Issue on Ethicomp)

      Volume: 45(3) Issue: 3 Pages: 361-368

    • DOI

      10.1145/2874239.2874293

    • Related Report
      2015 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
  • [Journal Article] The Role of Sister Cities' Staff Exchanges in Developing ""Learning Cities"" : Exploring Necessary and Sufficient Conditions in Social Capital Development Utilizing Proportional Odds Modeling2015

    • Author(s)
      Patrick Henry Buckley , Akio Takahashi and Amy Anderson
    • Journal Title

      International Journal of Environmental Research and Public Health

      Volume: 12(7) Issue: 7 Pages: 7133-7153

    • DOI

      10.3390/ijerph120707133

    • Related Report
      2015 Research-status Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 価値共創のモデル化におけるプラクティス概念の適用2015

    • Author(s)
      福田康典
    • Journal Title

      『日本経営診断学会論集』

      Volume: Vol.14 Pages: 1-6

    • NAID

      130005076253

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] インターナル・マーケティングにおける組織市民行動の意義:道路貨物運送業者を対象として2017

    • Author(s)
      高橋昭夫
    • Organizer
      日本経営診断学会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] インターナル・マーケティングと組織市民行動2016

    • Author(s)
      高橋昭夫
    • Organizer
      日本経営診断学会第231回関東部会
    • Place of Presentation
      駒沢大学深沢キャンパス
    • Year and Date
      2016-03-12
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 価値共創におけるマーケティング・リサーチと倫理問題2015

    • Author(s)
      福田康典
    • Organizer
      日本経営診断学会第48回全国大会
    • Place of Presentation
      近畿大学東大阪キャンパス
    • Year and Date
      2015-09-27
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 使用文脈データの取扱いがもたらす問題とその経営診断学的含意2015

    • Author(s)
      福田康典
    • Organizer
      日本経営診断学会第228回関東部会
    • Place of Presentation
      淑徳大学東京キャンパス
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] インターナル・マーケティングの2階層交換モデル2014

    • Author(s)
      高橋昭夫
    • Organizer
      日本商品学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2014-05-24
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Presentation] インターナル・マーケティングにおける市場細分化について:小売業の販売担当者を対象として2013

    • Author(s)
      高橋昭夫
    • Organizer
      日本商品学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] コミュニティにおける価値共創ネットワークに関する診断:コミュニティQOLの向上と革新のためのデルファイ法2013

    • Author(s)
      高橋昭夫・福田康典・上原義子
    • Organizer
      日本経営診断学会第46回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 地域イノベーションを促進する為のデルファイ法によるコミュニティQOLの研究2013

    • Author(s)
      高橋昭夫
    • Organizer
      日本商品学会西日本部会
    • Place of Presentation
      キャンパスプラザ京都
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] インターナル・マーケティングの理論と展開:人的資源管理との接点を求めて2014

    • Author(s)
      高橋昭夫
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      同友館
    • Related Report
      2014 Research-status Report

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Published: 2014-07-25   Modified: 2019-07-29  

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