• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study on the Development of Authorizer Models for the Restructure of Public Educational System by Charter Schools

Research Project

Project/Area Number 25381103
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Education
Research InstitutionTamagawa University (2014-2015)
Tezukayama Gakuin University (2013)

Principal Investigator

YUTO Sadamune  玉川大学, 通信教育部教育学部, 准教授 (20325137)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) FUKUMOTO Masayuki  大分大学, 教育福祉科学部, 教授 (60208981)
OHKURA Kentaro  大阪女子短期大学, 幼児教育科, 教授 (10266257)
Project Period (FY) 2013-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsチャータースクール / 学校選択制度 / 教育改革 / アメリカ / 教育学 / アメリカ合衆国 / アクレディテーション / 教育委員会制度
Outline of Final Research Achievements

This study clarified the reality in Minnesota state that authorizers except school districts managed charter schools through two case studies.
More than 90% public schools have opened as charter schools in New Orleans city, Louisiana State because of Hurricane Katrina's onslaught. It was concluded that the management and support by Charter management Organization to charter schools showed educational outcomes.

Report

(4 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2015 2014 2013 Other

All Journal Article (2 results) Presentation (5 results) (of which Invited: 1 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 災害後における教育機会の展開と新たなコミュニティの創出2015

    • Author(s)
      大倉健太郎
    • Journal Title

      比較教育学会

      Volume: 52 Pages: 140-155

    • Related Report
      2015 Annual Research Report
  • [Journal Article] 米国チャータースクールによる教育行政改革と学校改善2015

    • Author(s)
      湯藤定宗
    • Journal Title

      学校改善の支援に関する国際比較研究

      Volume: 1 Pages: 101-109

    • Related Report
      2015 Annual Research Report
  • [Presentation] アメリカにおけるチャータースクールの挑戦2015

    • Author(s)
      湯藤定宗
    • Organizer
      アメリカ教育学会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Related Report
      2015 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 災害後のコミュニティ復興と教育の役割2015

    • Author(s)
      大倉健太郎
    • Organizer
      日本比較教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県宇都宮市)
    • Year and Date
      2015-06-14
    • Related Report
      2015 Annual Research Report
  • [Presentation] 米国チャータースクールによる公教育体制の再構築に関する研究Ⅲ-ルイジアナ州ニューオーリンズ市を事例として2014

    • Author(s)
      湯藤定宗
    • Organizer
      アメリカ教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(愛知県)
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Presentation] 災害後のコニュニティ復興と教育の役割2014

    • Author(s)
      大倉健太郎
    • Organizer
      日本比較教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(愛知県)
    • Year and Date
      2014-07-13
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Presentation] 米国チャータースクールによる公教育体制の再構築に関する研究(II)

    • Author(s)
      湯藤定宗
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] 教育改革をめぐる重要課題2013

    • Author(s)
      湯藤定宗(第4章担当)
    • Total Pages
      127
    • Publisher
      学事出版
    • Related Report
      2013 Research-status Report

URL: 

Published: 2014-07-25   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi