Development and verification of the interprofessional educational method and the performance evaluation criterion in a period of reducing public finance
Project/Area Number |
25463296
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Fundamental nursing
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Research Institution | Shinshu University (2015-2017) Nagoya University (2013-2014) |
Principal Investigator |
aida nobuko 信州大学, 学術研究院保健学系, 教授 (80291863)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
HANYA Manako 名城大学, 薬学部, 准教授 (40298568)
ABE Keiko 愛知医科大学, 看護学部, 教授 (00444274)
UEMURA Kazumasa 愛知淑徳大学, 健康医療科学部, 教授 (40303630)
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Research Collaborator |
MATSUI Hitomi 信州大学, 学術研究院保健学系, 助教 (30569570)
KATO Yoshiko 信州大学, 学術研究院人間科学系, 高等教育研究センター, 准教授 (90434969)
YASUI Hiroki 美幌町立国民兼句保険病院, 呼吸器内科, 部長 (20362353)
KAWACHI Miki 名古屋大学, 医学部附属病院看護部, 看護師
MIYOSHI Sachi 名古屋市立大学, 病院看護部, 看護師
YAMAZAKI Koto 名古屋大学, 医学部附属病院看護部, 看護師
YAMASHITA Mai 名古屋大学, 医学部附属病院看護部, 看護師
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2018-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
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Budget Amount *help |
¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2017: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2014: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2013: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
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Keywords | 協同学習 / アクティブラーニング / パフォーマンス評価 / ルーブリック / チーミング / 学士課程 / 評価指標 / 多職種連携教育 / 教育方法 / 協同作業認識尺度 / 仮想的有能感 / 対人葛藤方略スタイル / ソーシャルサポート / 教育 / 専門職連携 / 教育手法 / 教育測定 / パフォーマンス / コミュニケーション / 教育財政 / 看護 |
Outline of Final Research Achievements |
Aim 1: Cooperative learning experiences in high school, social support, styles of handling interpersonal conflicts, and undervaluing others in regard to assumed competence were significant influencing factors of the cooperative work recognition scale in the 131 university students. Communication ability and past negative experiences may have an effect on recognition of cooperative work, suggesting the need for continued investigation of the nature of cooperative learning. Aim 2: Devised and examined the reliability and validity of the TEAM-P2016v rubric designed to evaluate the teaming process of university students participating in cooperative learning.The inter-rater reliability intraclass correlation coefficient was 0.792, the generalizability coefficient was 0.8197, the alpha coefficient of reliability was 0.882. Despite residual issues with criterion-related validity, the TEAM-P2016v trial version was considered applicable as an evaluation index of teaming process performance.
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Report
(5 results)
Research Products
(9 results)
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[Presentation] A大学看護学生の協同学習に対する認識と影響要因(第1報)個人特性との関係2015
Author(s)
三好沙知, 河地美紀, 山下麻衣, 山﨑古都, 半谷眞七子, 阿部恵子, 毛利彰宏, 野田幸裕, 亀井浩行, 末松三奈, 安井浩樹, 植村和正, 會田信子
Organizer
第7回学術集会日本ヘルスコミュニケーション学会
Place of Presentation
西南学院大学(福岡県福岡市)
Year and Date
2015-09-05
Related Report
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[Presentation] A大学看護学生の協同学習に対する認識と影響要因(第2)仮想的有能感との関係2015
Author(s)
河地美紀, 山下麻衣, 山﨑古都, 三好沙知, 半谷眞七子, 阿部恵子, 毛利彰宏, 野田幸裕, 亀井浩行, 末松三奈, 安井浩樹, 植村和正, 會田信子
Organizer
第7回学術集会日本ヘルスコミュニケーション学会
Place of Presentation
西南学院大学(福岡県福岡市)
Year and Date
2015-09-05
Related Report
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[Presentation] A大学看護学生の協同学習に対する認識と影響要因(第3報)対人葛藤方略スタイルとの関係2015
Author(s)
山下麻衣, 山﨑古都, 三好沙知, 河地美紀, 半谷眞七子, 阿部恵子, 毛利彰宏, 野田幸裕, 亀井浩行, 末松三奈, 安井浩樹, 植村和正, 會田信子
Organizer
第7回学術集会日本ヘルスコミュニケーション学会
Place of Presentation
西南学院大学(福岡県福岡市)
Year and Date
2015-09-05
Related Report
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[Presentation] A大学看護学生の協同学習に対する認識と影響要因(第4報)ソーシャルサポートとの関係2015
Author(s)
山﨑古都, 三好沙知, 河地美紀, 山下麻衣, 半谷眞七子, 阿部恵子, 毛利彰宏, 野田幸裕, 亀井浩行, 末松三奈, 安井浩樹, 植村和正, 會田信子
Organizer
第7回学術集会日本ヘルスコミュニケーション学会
Place of Presentation
西南学院大学(福岡県福岡市)
Year and Date
2015-09-05
Related Report
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