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Online Repeat Purchases of Travel Souvenirs

Research Project

Project/Area Number 25501026
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Tourism Studies
Research InstitutionMomoyama Gakuin University

Principal Investigator

TSUJIMOTO NORIKO  桃山学院大学, 経営学部, 教授 (80633958)

Project Period (FY) 2013-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2015: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2013: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywords観光 / 地域活性化 / インバウンド観光 / オンライン販売 / 消費者購買行動 / 知覚リスク / 商品開発 / 越境EC / 消費者行動
Outline of Final Research Achievements

The purchase of a travel souvenir is a one-time purchase by a tourist during his or her visit to a location. To increase the sales of travel souvenirs, it is important to promote their repeat purchase. I believe it is possible to promote repeat purchases through the medium of an online shop.In this context, the perceived risks are the main aspects of the on-line purchase in relation to consumer behavior. In preceding research, the reduction of the perceived risks has been found to lead to an increase in sales.

Report

(4 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article (5 results) (of which Acknowledgement Compliant: 3 results,  Peer Reviewed: 2 results) Presentation (4 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 訪日観光客における観光土産のオンライン・リピート購買の研究 ‐中国人観光客を対象に‐2016

    • Author(s)
      辻本法子
    • Journal Title

      桃山学院大学経済経営論集

      Volume: 57 (4) Pages: 59-81

    • Related Report
      2015 Annual Research Report
    • Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 観光土産のオンラインリピート購買に関する知覚リスクの研究2015

    • Author(s)
      辻本法子
    • Journal Title

      桃山学院大学総合研究所紀要

      Volume: 40 Pages: 1-28

    • NAID

      110009893533

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 観光土産購買における売り手・買い手・受け手の商品評価に関するギャップ ―地域活性化のための観光土産開発に向けて―2015

    • Author(s)
      辻本法子、荒木長照、朝田康禎、田口順等
    • Journal Title

      観光と情報

      Volume: 11

    • NAID

      40020868923

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 観光土産のオンライン・リピート購買の研究 -熊本県水俣・芦北地区における実践的検証-2014

    • Author(s)
      辻本法子
    • Journal Title

      地域活性研究

      Volume: 5 Pages: 141-150

    • NAID

      40020081365

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 贈与動機が消費者の購買行動にあたえる影響 ―熊本県における観光土産の実証研究-2013

    • Author(s)
      辻本法子、田口順等、荒木長照
    • Journal Title

      桃山学院大学経済経営論集

      Volume: 55(1.2) Pages: 225-255

    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 水俣産野菜のオフライン・プロモーションの実践的検証‐地域に対する消費者の認知・理解の変化‐2015

    • Author(s)
      辻本法子
    • Organizer
      地域活性学会第7回研究大会
    • Place of Presentation
      大手前大学
    • Year and Date
      2015-09-06
    • Related Report
      2015 Annual Research Report
  • [Presentation] 観光土産のオンライン・リピート購買の研究-訪日中国人観光客の調査報告-2015

    • Author(s)
      辻本法子
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第97回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Presentation] 観光土産のオンライン・リピート購買の研究 -熊本県水俣・芦北地区における実践的検証-

    • Author(s)
      辻本法子、森山亜矢子
    • Organizer
      地域活性学会第5回研究大会
    • Place of Presentation
      高崎経済大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] コンテンツを用いた商品開発戦略 ‐熊本県観光事業者への調査報告‐

    • Author(s)
      辻本法子、荒木長照
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第95回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] 先を読むマーケティング (第2章 地域活性化のマーケティング)2016

    • Author(s)
      西村順二、辻本法子、玄野博行、石垣智徳、中山雄司、穐原寿識、三上和彦、中田善啓
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      同文舘出版
    • Related Report
      2015 Annual Research Report

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Published: 2014-07-25   Modified: 2019-07-29  

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