• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Knowledge Marketing as the Product

Research Project

Project/Area Number 25590101
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionDoshisha University

Principal Investigator

TOMITA Kenji  同志社大学, 商学部, 教授 (40329149)

Project Period (FY) 2013-04-01 – 2017-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2016)
Budget Amount *help
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2013: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords知識 / マーケティング / 新薬開発 / 製薬産業 / 特許 / 時間 / 商品 / 創薬 / ベンチャー / 知識創造
Outline of Final Research Achievements

It is necessary to identify what knowledge marketing is because knowledge continuously gains economic importance. Therefore, this study identifies the characteristics of knowledge marketing. We examined pharmaceuticals as a knowledge-intensive industry. This study identified five characteristics of knowledge marketing: an unfinished product, context dependence, customer orientation, negotiations, and symmetry of knowledge.

Report

(5 results)
  • 2016 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • Research Products

    (17 results)

All 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article (11 results) (of which Open Access: 4 results,  Acknowledgement Compliant: 3 results,  Peer Reviewed: 3 results) Presentation (5 results) (of which Invited: 1 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] Characteristics of Knowledge Marketing2017

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 68 Pages: 125-137

    • NAID

      120005973571

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Open Access / Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] Employees, Patients, and the Co-creation of Knowledge2017

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 69

    • NAID

      120006364198

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Open Access / Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] ノーベルファーマ社のドラッグ・リポジショニング戦略2017

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      商品開発・管理研究

      Volume: 13 Pages: 18-29

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 知識商品のマーケティング特性-創薬の活性化に向けて-2016

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      商品開発・管理学会第27回全国大会講演論文集

      Volume: 27 Pages: 24-26

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 創薬におけるライセンス・イン/アウトで知識をマーケティングする際の特性2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      Japan Marketing Academy Conference Proceedings

      Volume: 4 Pages: 102-104

    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Journal Article] 新薬開発における海外研究所との知識の融合2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      商品開発・管理学会第24回全国大会講演論文集

      Volume: 24 Pages: 19-24

    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Journal Article] グローバルR&Dにおける海外研究所との知識の融合2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: 48巻3号 Pages: 6983-6983

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 知識創造における顧客との関係2014

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      商品研究

      Volume: 59巻3/4号 Pages: 1730-1730

    • Related Report
      2014 Research-status Report 2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 製薬産業におけるライセンス・イン/アウトの難しさ2014

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 66巻1号 Pages: 240250-240250

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Open Access
  • [Journal Article] 知識マーケティングの必要性2014

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 65巻5号 Pages: 263-274

    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Journal Article] 経営学視点における新薬開発の必要性2014

    • Author(s)
      冨田健司
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 65巻6号 Pages: 178-194

    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 知識商品のマーケティング特性-創薬の活性化に向けて2016

    • Author(s)
      冨田健司
    • Organizer
      商品開発・管理学会
    • Place of Presentation
      滋賀大学(大津サテライト)(滋賀県大津市)
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 知識をマーケティングするには2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2015-12-19
    • Related Report
      2015 Research-status Report
    • Invited
  • [Presentation] 創薬のライセンス・イン/アウトで知識をマーケティングする際の特性2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Organizer
      日本マーケティング学会2015年カンファレンス
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 新薬開発における海外研究所との知識の融合2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Organizer
      商品開発・管理学会第24回全国大会
    • Place of Presentation
      神戸国際大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] R&Dイノベーションにおける知識の融合

    • Author(s)
      冨田健司
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] 知識マーケティング2015

    • Author(s)
      冨田健司
    • Total Pages
      213
    • Publisher
      中央経済社
    • Related Report
      2015 Research-status Report

URL: 

Published: 2014-07-25   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi